KOMUNIKAT w sprawie wydawania zaświadczeń potwierdzających indywidualny wpis obiektu do rejestru zabytków oraz utrzymywaniu i konserwacji zgodnie z przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
KOMUNIKAT
w sprawie wydawania zaświadczeń
potwierdzających indywidualny wpis obiektu do rejestru zabytków
oraz utrzymywaniu i konserwacji zgodnie z przepisami
ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
W związku z dużą ilością składanych wniosków w sprawie wydania zaświadczenia potwierdzającego indywidualny wpis nieruchomości do rejestru zabytków województwa opolskiego oraz jej konserwacji i utrzymywaniu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 lipca o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Opolski Wojewódzki Konserwator Zabytków informuje, że zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, „zwalnia się od podatku od nieruchomości grunty i budynki wpisane indywidualnie do rejestru zabytków, pod warunkiem ich utrzymania i konserwacji, zgodnie z przepisami o ochronie zabytków, z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.”
Przepis ten nie ma zastosowania w stosunku do budynków zabytkowych ujętych w wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków, zlokalizowanych na obszarach wpisanych do rejestru zabytków lub objętych ochroną na podstawie zapisów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. W przypadku składania wniosków o wydanie zaświadczeń odnośnie budynków niewpisanych indywidualnie do rejestru zabytków, zaświadczenia nie będą wydawane.
Jednocześnie informujemy, że wnioski (podania) stosownie do postanowień Kodeksu Postępowania Administracyjnego winny być wnoszone na piśmie w godzinach pracy urzędu, pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem skrzynki EPUAP. Wnioski wnoszone droga mailową nie będą rozpatrywane.
W przypadku składania wniosków o wydanie zaświadczenia przez zarząd wspólnoty lub zarządcę oprócz ww. wniosków jako załącznik należy przedłożyć kopię upoważnienia lub umowy o zarządzanie nieruchomością.